30.11.2013

SPÓDNICA Z KOŁA + WSKAZÓWKI JAK USZYĆ


W internecie jest wiele świetnych porad jak uszyć spódnice z pełnego koła. Jak wiadomo każdy ma swój sposób, dlatego i ja chciałabym pokazać Wam jak prosto i szybko uszyć taką spódniczkę. 




1. Wybieramy odpowiedni dla siebie materiał, na spódniczkę z pełnego koła zużyjemy spory kawałek lecz efekt powinien być tego wart.

Aby narysować krój na materialne należy obliczyć:
r promień - 2*3,14*r= (obwód talii, który mierzymy centymetrem)

Po złożeniu materiału możemy zaznaczyć mydełkiem krawieckim środek a następnie odmierzyć z tego punktu promienie w kilku miejscach. Promień za każdym razem musi mieć ten sam wymiar. Następnie łączymy je ze sobą i odmierzamy długość spódnicy jaki chcemy uzyskać i przenosimy promienie na materiał - w tym wypadku promienie długości spódnicy w każdym miejscu też muszą mieć ten sam wymiar.


Taki wzór łączymy szpilkami, aby materiał się nam nie przesunął i wycinamy.








Na resztce materiału rysujemy prostokąt:
dł. paska obwód talli +3+2
szer. paska 10+2



Pasek przyszywamy prawą stroną do prawej,składamy na pół i znowu przyszywamy równo z pierwszym ściegiem.




 Następnie z tyłu spódnicy wszywamy zamek. 
Dolne brzegi mojej spódnicy podkleiłam termo taśmą
 i GOTOWE ;)




 Jest to mój pierwszy tutorial, więc proszę o wyrozumiałość, a w razie niejasności chętnie odpowiem na pytania. Pozdrawiam :)

28 komentarzy:

  1. Podobają mi się spódnice z koła chociaż sama w nich nie chodzę ;) Szybki, ale zrozumiały tutorial napisałaś :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie :) http://vaylebyme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Powoli się przekonuję, że może i mnie przydałaby się taka. A z pomocą Twojego tutorialu powinno się może udać uszyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Powinnaś dopisać, że spódnica przed doszyciem paska powinna powisieć :) materiał się ułoży i uniknie się w ten sposób powstających "ogonów"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja :) Sama odwiesiłam ją na noc, ale nie pomyślałam, żeby to dopisać :)

      Usuń
  4. Świetny tutorial, na pewno przyda się wielu osobom:)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajna spódniczka, przymierzam się do uszycia takiej. Ciekawy blog:) Zostaję i obserwuję. Zapraszam do mnie i na Candy:)
    pozdrawiam
    http://malafarmaaniki.blogspot.com/2013/11/candy-noworoczne.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Jutro szyję i na pewno stylizacja z taką spódniczką będzie na moim blogu ! :)
    http://favorisdemavie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wreszcie jakiś szybki sposób i bardzo prosto wytłumaczony :)
    Wyszła Ci super.Ja ostatnio też szyła z koła,ale jakoś słąbo mi wyszła.

    OdpowiedzUsuń
  8. mam pytanie co do obliczania r mogłabyś dokładnie powiedzieć jak to zrobić obwód w talii mam 73 cm i teraz jaki promień ma mieć to "wycięcie półkole"?? Proszę pomóż mi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzielisz obwód talii przez 2*3,14 czyli 73/6,28=11,62 co zaokrąglasz do 12 cm. Radziłabym dokładnie zmierzyć obwód talii pamiętając o wysokości, na której będziemy nosić spódniczkę. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. dokładny wzór to : (OB Talii + 1cm ) : (2* 3.14)

      Usuń
  9. A ja nie wiem o co chodzi, wymierzyłam dokładnie z Twojego wzoru i już dwa prześcieradła poszły do kosza. Za każdym razem wychodzi za dużo w talii o jakieś 6cm:/ A robię dokładnie jak napisałaś. Mam obwód 107cm także promień wychodzi 17cm odmierzam dokładnie wycinam i jest wielka dziura przez którą mogę cała przejść:) Może któraś z Was miała podobny problem?? Mogę wszyć gumkę tylko chciałabym wiedzieć co robię nie tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałam żadnego problemu. Jeżeli dojdzie do tego jeszcze wszyty pasek i zamek obwód się zmniejszy. Ale radzę zrobić tak jak napisałam na dole.

      Usuń
  10. A mi cały czas wychodzi za duży obwód:(( Zrobiłam dokładnie ze wzoru, który podałaś dwa prześcieradła już poszły do śmieci. Mam obwód 106cm czyli promień wychodzi 17 cm i jak odmierzam i wycinam to wychodzi wielka dziura przez którą mogę przejść cała. Nie mam pojęcia co robie nie tak bo już na wszystkie sposoby próbowałam i obwód na pewno dobrze mierze, może któraś z was miała podobny problem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli wyszedł Wam za duży obwód to nie wyrzucajcie materiałów. Rozetnijcie go z tyłu po linii prostej, odejmijcie nadmiar materiału i zszyjcie wstawiając zamek.

      Usuń
    2. Może po prostu używacie tego wymiaru całego promienia na połowie koła? tak jak na rysunku powinnaś zaznaczyć połowę czyli 8,5 cm?

      Usuń
  11. W jaki sposób należy wszyć zamek? Bo chyba nie chodzi o rozcięcie spódnicy z tyłu :) Jako początkująca proszę o wskazówki.

    OdpowiedzUsuń
  12. jaki materiał polecasz na uszycie takiej spódnicy? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczna. Jaka jest długość twojej spódnicy bez paska? Korci mnie uszycie takiej.

    OdpowiedzUsuń
  14. jaki to materiał?

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie rozumiem jakim cudem powstają te marszczenia ? To z powodu przyszycia paska czy jak ? Nie rozumiem :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Zczaiłam :D Jutro spróbuję próbnie uszyć z prześcieradła zanim kupie lepszy materiał :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuje z instrukcje wlasnie sobie uszyłam spodniczke :) :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Własnie sobie uszyłam spódniczke dziękuje za instrucje , super :*

    OdpowiedzUsuń
  19. podoba mi sie to uszycie tej spodniczki

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki Tobie uratowałam swoją nową spódnicę! Źle wymierzyłam promień do ścięcia i za nic nie wiedziałam jak to naprawić. Teraz już wiem ile centymetrów muszę odjąć i zrobię sobie 2 ładne kontrafałdy na niej :)

    OdpowiedzUsuń